Dengan mengeluarkan kata2 agama,
tidak semestinya aku seorang ustazah.
Labuhnya tudung ku,
tidak semestinya aku seorang yang alim.
Dgn memberi kepada orang lain tidak pula bermaksud aku ini adalah orang yang sebaik-baiknya.
Aku cuma insan biasa yang mempunyai keinginan
seperti kamu cuma aku berkongsi apa yang aku pelajari
dan apa yg aku tahu dan mengingati diri sendiri
supaya menjadi lebih baik disamping menyeru kepada kebaikan..
Allah ma'akum.
Photobucket

::May Allah S.W.T always guide us::

Dec 22, 2016

::HITAM PUTIH::


HITAM PUTIH

Dosa ini meresahi jiwa
mengundang murka yang Maha Esa
musnah semua yang diusaha
sesat didunia
sementara

Sangat gelisah di hati ini
jika tanpa redhamu ilahi
jiwa sunyi dan sepi kerana dia
pemilik hati

Tubna ya Allah
(ampuni kami ya Allah)
Wa nadimna ya Rahman
(dan kami menyesalinya ya rahman)
Wa raja'na ya Rahim
(dan kami kembali ya rahim)
Irhamna ya rabbana
(rahmati kami wahai tuhan kami)

Keampunan mu yang dinanti
penyubur jiwa yang telah mati
membasuh nurani
hidupku kembali
lebih bererti

Tubna ya Allah
Wa nadimna ya Rahman
Wa raja'na ya Rahim
Irhamna ya rabbana


-UNIC & Ustaz Elyas Ismail-


::READ MORE::

0 comments :

::Read by Month::

 
:: AL BINTU THANIAH :: © 2007 - 2015 ..AHLAN WASAHLAN.. RASA INI