Dengan mengeluarkan kata2 agama,
tidak semestinya aku seorang ustazah.
Labuhnya tudung ku,
tidak semestinya aku seorang yang alim.
Dgn memberi kepada orang lain tidak pula bermaksud aku ini adalah orang yang sebaik-baiknya.
Aku cuma insan biasa yang mempunyai keinginan
seperti kamu cuma aku berkongsi apa yang aku pelajari
dan apa yg aku tahu dan mengingati diri sendiri
supaya menjadi lebih baik disamping menyeru kepada kebaikan..
Allah ma'akum.
Photobucket

::May Allah S.W.T always guide us::

Jan 1, 2013

:: OWNER ::


izzah


Nur'Izzah Jainudin
second from 5 siblings
own two sisters and two brothers

- Universiti Kebangsaan Malaysia Bangi Selangor (2012-2016)
- Universiti Al Albayt,Mafraq Jordan (2007-2011)
- Sekolah Menengah Agama Papar, Kota Kinabalu, Sabah (2006-2007)
- Sekolah Menengah Islamiah Tawau Sabah (2001-2005)
- Sekolah Rendah Islamiah Tawau Sabah (1995-2000)
- Sekolah Rendah Kebangsaan St Patrick (1995-2000)
- Taski Abim Tanjung Aru, Kota Kinabalu, Sabah  (1993-1994)
- Mula bernafas di Hospital Besar Tawau Sabah (1988)


“Orang-orang yang beriman dan beramal soleh, 
bagi mereka kebahagiaan dan tempat kembali yang baik.” 
(Surah ar-Ra’d, 13: 29)

Riwayat Imam Ahmad b Hanbal
"Tidak berganjak kaki seorang anak Adam di Padang Mahsyar nanti
kecuali dia akan ditanyakan empat soalan" :

  1. Umur : Apakah yang telah mereka lakukan
  2. Waktu muda : Bagaimana mereka menghabiskannya
  3. Harta : Dari mana mereka dapat dan kemanakah dibelanjakan
  4. Ilmu : Apakah yang telah mereka lakukan dengannya.
Semoga Allah memberi petunjuk kepada kita semua

-----------------------------

Biar setinggi mana ombak DUGAAN melanda 
Biar seganas mana badai MASALAH menghempas 
Tanamkanlah sauh KETETAPAN IMAN 
Agar tidak berganjak HALUAN.

::READ MORE::

0 comments :

::Read by Month::

 
:: AL BINTU THANIAH :: © 2007 - 2015 ..AHLAN WASAHLAN.. RASA INI